en de it
– vi e' mfk, seriemester mfk! 
» Forrige kamp: Molde - Ranheim 6-0 (3-0)
» Neste kamp: Vålerenga - Molde 22.06 15:30

Forum

Bli medlemBli medlem    SøkSøk    ProfilProfil    Logg innLogg inn 

mfkweb -> Kamptråd: Hønefoss - Molde, 12. serierunde 2012 Vis forrige tema | Vis neste tema
Ny diskusjon | Svar på innlegg
Av Innlegg
otto

Reg: 11 Mai 2011
Innlegg 28.05.2012 20:24    Tittel: Kamptråd: Hønefoss - Molde, 12. serierunde 2012 Svar med Sitat

Sjanser: 20-5!

Moldes kamper tidligere denne sesongen har egentlig vært preget av relativt få sjanser, og forholdsvis god uttelling både for og i mot. I dag var det andre boller, gitt!

Det var en særdeles livlig start på kampen. Før 13-minutt var gått hadde jeg notert med 5-3 i sjanser, etter 19 var det 8-3.... Hvorfor? I starten, da også Hønefoss skapte sjanser, så tror jeg det skyldes at det var store avstander i lagene, noe som gav mye rom. Men samtidig var det nesten Hawaii-preg, der også balltap og forsvarsfeil spilte inn.

Det er bortimot utrolig at det ikke ble flere mål i denne kampen. Det stod i alle fall ikke på sjanseskapingen, i dag skapte vi også sjanser fra kant - noe som ikke er der Molde har vært best så langt. Jeg merker meg likevel at målet kom på en kontrint sentralt, og det er bra å se at Molde både behersker rask direkte fotball, men også kan skape sjanser fra etablert spill. Jeg syns også det har fungert fint å trekke Eikrem ned i den dypere midtbanerollen, mens Berget får spille i den offensive rollen. Hoseth og Eikrem spiller tett sammen sentralt og styrer kampen fullstendig.

Børsen (1-6)

BUGGE (4) Stødig mann. Sprer sikkerhet. Strafferedning!
RINDARØY (4) Er i slag. Bruker farten konstruktivt både forover og bakover.
FORREN (4) Grei og solid kamp. Sterk i duellene og god posisjonering. Blir utfordret på fart, men takler det fint.
HOVLAND (4) Bra kamp. Usikker på straffesparket, hvor går grensen for hva som er fair duell?
LINNES (4) Får en ganske rolig dag bakover, men viser likevel at han holder mål mann-mot-mann bakover. Bra med fremover, selv om Molde sjelden får noen fordel av innlegg fra kant.
HOSETH (5) Hoseth er i fin fin kamp. Jobber bra defansivt, kreativ og presis fremover.
WOLFF (5) Viser frem god teknikk og briljant pasningsspill. Det stod ikke på sjanseskapingen i dag...
STAMNESTRØ (4) Kjekt å få se litt mer av Stamenstrø, og jeg syns han hadde en positiv kamp. Kom til flere gode muligheter, og bare en kjemperedning hindret mål. Så ut til å ta nivået greit. Selv om han ikke var den mest involverte, så viste han bra touch og var greit med i Moldes offensive spill.
BERGET (4) Slet litt avslutningene, men hadde en veldig god start på kampen. Mer anonym utover i andre omgang.
GATT (5) On fire fra start! Fikk rom til å få opp farten, og så seg ikke tilbake! Skremte Hønefoss til farlig passivitet i bakerste ledd. Er involvert i en haug med sjanser i dag. Eneste trekk er for at han litt for ofte går seg fast.
ANGAN (4) Scorer og skaper. Det er andre som får ta mesteparten av skylden for ineffektiviteten i dag.

Tripic hadde et greit innhopp, Chukwu kunne gjort det helt store og Vatshaug var mest synlig offensivt Smile
TT

Reg: 02 Mar 2007

Innlegg 28.05.2012 21:48    Tittel: Svar med Sitat

Sikkert pirk, men Bugge var langt fra stødig på baklengsmålet... Han slipper inn vel mange langskudd der han tydelig feilbedømmer skuddet...
otto

Innlegg 28.05.2012 22:13    Tittel: Svar med Sitat

TT meddelte:
Sikkert pirk, men Bugge var langt fra stødig på baklengsmålet... Han slipper inn vel mange langskudd der han tydelig feilbedømmer skuddet...

Må kanskje se litt nærmere på målet. Kanskje er han dårlig plassert?

Men jeg syns han sprer trygghet i de bakre rekker, og jeg syns det gir forsvaret en ekstra ro.

Men han er kanskje ikke en "matchvinner-keeper". Blir kanskje litt som Per M. Kristiansen i FKH, en stødig men ikke spektakulær keeper?
christian
Site admin

Reg: 12 Mar 2003

Innlegg 28.05.2012 22:34    Tittel: Svar med Sitat

otto meddelte:
Men han er kanskje ikke en "matchvinner-keeper".

Tja. Han plukket et straffespark i første og en gjennomløpning i andre.
otto

Innlegg 28.05.2012 23:01    Tittel: Svar med Sitat

christian meddelte:
otto meddelte:
Men han er kanskje ikke en "matchvinner-keeper".

Tja. Han plukket et straffespark i første og en gjennomløpning i andre.

Vanskelig å være uenig i det. Jeg så reprisen på Hønefoss målet, og er usikker på om man kan si han er feilplassert der.

For øvrig syns jeg straffen var hardt i dømt etter å ha sett reprisen nok en gang. I dømt av en linjemann som umulig kan ha en særlig god vinkel til situasjonen.
christian
Site admin

Innlegg 28.05.2012 23:14    Tittel: Svar med Sitat

otto meddelte:
For øvrig syns jeg straffen var hardt i dømt etter å ha sett reprisen nok en gang.

Jeg syns den er feil, og at dersom det er der lista skal ligge, så burde Angan hatt i andre.

Men fra den vinkelen assistentdommeren har, ser den nok ut som den er klokkeklar. Han har nok ingen mulighet til å se at Hovland (så vidt) er borti ballen, og retningsforandringen er minimal. God vinkel er akkurat det han ikke har, men tydeligvis hadde heller ikke dommeren en god nok vinkel til å stå på sitt.
eivind
Site admin

Reg: 15 Apr 2003

Innlegg 29.05.2012 07:49    Tittel: Svar med Sitat

Forøvrig helt utrolig at dommeren lot være å gi kort fordi han ikke visste hvem som lagde straffen. Jeg stusset veldig på hans intense kommunikasjon via headset helt frem til straffen ble tatt, og dette var vel svaret.
christian
Site admin

Innlegg 29.05.2012 09:40    Tittel: Svar med Sitat

eivind meddelte:
Forøvrig helt utrolig at dommeren lot være å gi kort fordi han ikke visste hvem som lagde straffen.

Noe som naturligvis skyldes at han ikke hadde tenkt å blåse i utgangspunktet. Det utrolige er at assistenten, når han går inn på den måten, ikke greier å plukke opp hvem det var.
eivind
Site admin

Reg: 15 Apr 2003

Innlegg 29.05.2012 11:51    Tittel: Svar med Sitat

OPTA har 35 avslutninger til Molde. 15 på mål. Sinnsykt.

Hadde Molde vært like effektive som Odd var på Hønefoss så hadde vi med Ottos statistikk på 20 sjanser scoret 14 mål. Laughing
otto

Innlegg 30.05.2012 19:09    Tittel: Svar med Sitat

Rett nok var ikke alle 20 sjansene store sjanser, men de er telt på samme måte som i andre kamper, der det gjerne er en håndfull sjanser på en god dag. Molde har igrunn vært temmelig effektive tidligere i år.
Vis innlegg fra:   
mfkweb -> Kamptråd: Hønefoss - Molde, 12. serierunde 2012 Ny diskusjon | Svar på innlegg
Side 1 av 1